Piemonte - Italiensk madlavnings kursus

2. - 7. september 2018
8.800 Kr.
Den bedste mad - den bedste vin!

Piemonte er regionen med de ypperligste vine og et gastronomisk overflødighedshorn. Vi er så heldige at have fået mulighed for at bo, leve og opleve på et originalt piemontesisk familie landsted.

Landstedet ligger i byen Bricheracio og ejes af familien Daneo, hvis søn Federico er Dansk honorær konsul i Piemonte. Det fornemme gamle landsted, som er gået i arv efter Federicos farfar, som var landbrugsminister i Italien danner ramme om vores måltider,undervisning og fritid.

Anna Lorimer er Federicos søster. Hun er vores vært og kok. Vi er så heldige at Anna vil give sine Italienske kokkefærdigheder videre til os.

Vi vægter den intime og familiære atmosfære på denne tur. Dette betyder at indkvarteringen vil være ligesom på højskole. Typisk vil 3 værelser deles om et bad og toilet. Enkelte værelser har eget bad og ellers er 2 værelser om et bad.

Alle måltider (på nær udflugter m.m.) vil være ved det fælles langbord i parken.
Deltagerantallet er begrænset til 16, for at bevare den intime atmosfære.

Jeg rejser med dig :

Rejsearrangør og rejseleder

Har arbejdet med psykologi, filosofi og selvudvikling, samt vandring, svømning og gymnastik siden 1993. Elsker at lave mad og er god til det.

Søndag

Mødetid:

Kl13.30

Deltagerne mødes i Kastrup lufthavn i terminal 2. kl. 13.30 og checker ind sammen.

15.15 flyver vi direkte til Milano. Vi har en 2-3 timers kørsel til vores landsby Bricherasio. Vi får vores værelser og spiser  aftensmad. Vi hygger med sang og musik og lærer hinanden at kende.

Mandag

For dem der har lyst starter dagen kl. 9.00 på plænen til vores morgen program, hvor vi på blid og kærlig vis får kroppen og sindet til at vågne og sørge for frisk energi i systemet. Herefter spiser vi morgenmad i ro og mag. Kl. 11.00 går vi  en tur i landsbyen og så er der Italiensk frokost. Middagspause

Kl. 16.00 starter det første madlavningskursus. Anna vil undervise i hvordan man laver traditionel Italiensk aftensmad. Vi spiser vores egne retter og dagen slutter med aftensang og hygge.

Tirsdag

Der er igen mulighed for at mødes kl. 8.00 på plænen til vores morgen program.

Efter morgenmaden kører vi til Torino. Her besøger vi kokkeskolen Cucina il Melogrande. Her vil en dygtig Italiensk kok undervise i fremstilling af en festmiddag med forret, hovedret og dessert. Vi slutter af med at indtage det kongelige måltid. Herefter er der fritid i Torino centrum til  f. eks. besøg på filmmuseet eller shopping.

Vi mødes sidst på dagen og kører hjem og spiser en let aftensmad efterfulgt af sang og musik.

Onsdag

Efter vores daglige morgenrutine kører vi ca. halvanden time til byen Barolo hvor vi slentrer rundt i landsbyen og besøger

Barolo Vin Museum. Vi finder en hyggelig plet og holder picnic i det fri med lækre lokale specialiteter og den skønneste Barolo vin. Herefter besøger vi en vinbonde, der vil fortælle om den ædle kunst at fremstille vin. Besøget afsluttes med smagsprøver! Vi kører hjem slapper lidt af. Kl. 18 underviser Anna i kunsten at lave en god Italiensk dessert.

Vi spiser og hygger!

Torsdag

Efter vores daglige morgenrutine kører vi den smukke tur ud til alperne. Vi stiller bilerne ved en lille bjergkro.. Herfra vandrer vi stille og roligt i et par timer, hvorefter vi spiser en velfortjent frokost. Vi kører hjem og slapper af i haven. Efter aftensmaden får vi besøg af Pierre Luigi - Liguriensmester i pesto, som vil lære os at lave den perfekte pesto.

Vi spiser morgenmad og slapper af. Efter frokost tager vi  afsked med Piemonte.

Vi flyver fra Milano kl. 18.55 og lander i København 20.55.

Det Praktiske

Pris: 8.800 kr. inkluderer: Transport, Logi, Mad, Undervisning, og udflugter!

Prisen er pr. person, og du vælger selv, om du vil bo på enkelt eller dobbeltværelse.

Kommer du fra Jylland får du 500 Kr i rabat, så du har råd til toget.

Der kan højst være 16 deltagere og der skal mindst være 8 deltagere for at rejsen gennemføres. Der gives løbende orientering om antallet af deltagere, og så snart antallet er på 8 og derover gives der en hensigtserklæring om rejsens gennemførelse. Den endelige beslutning om rejsens gennemførelse tages 4 uger før  rejsens påbegyndelse.

Ved tilmelding betales et depositum på 150o kr.  - som returneres hvis rejsen ikke gennemføres.

Restbeløbet opkræves 1. august 2018

Vær opmærksom på at du ved afbud senere end 4 uger før rejsen er forpligtet til at betale den fulde pris, da alle rejseudgifter er betalt på dette tidspunkt, hvorfor vi anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring.

1 stk håndbagage 56 x 45 x 25cm

1 stk håndbagage 45 x 36 x 20cm