Vi startede med at tilbyde rejser på Højskolen Snoghøj i 2004. Den første tur gik til Toscana og siden da er det blevet til 10 forskellige rejsemål især i Italien.

Fælles for alle vores ture er, at vi finder atypiske rejsemål, og gerne nogle særlige steder at bo. Højskoleideen ligger til grund for vores rejser, hvor vi vægter de menneskelige relationer meget højt.

Vi holder morgensamlinger og synger og gør som vi gør på en højskole, med samvær, sang og leg. Forskellen er blot at højskolen er flyttet med os, ud til de dejlige steder vi har fundet.

Vi er alsidige mennesker der arbejder med og interesserer os for mange forskellige ting. En kreativ og livsglad tilgang til livet er meget vigtig for os. Disse personligheder bringer vi med os i vores rejseledervirke.

Vores og jeres forskelligheder er den fælles styrke og glæde, som danner fundamentet for uforglemmelige rejser med masser af oplevelser og fokus på livsglæden.

Vi er medlem af rejsegarantifonden nr. 2807

piemonte-bord.jpg

Forstander og Indehaver (Il  Guru )

Har arbejdet med psykologi, filosofi og selvudvikling, samt vandring, svømning og gymnastik siden 1993.

20190912_132835_edited_edited.png

Sven Wortmann

Uberassistente rejselederassistente

Jeg er optaget af gode fortællinger. Som Karen Blixen siger: ”Når vi fortæller sætter vi livet på plads”! Det må gerne være historier der gør hovedet let og hjertet glad!

Jeg har altid gerne villet være Sprechstallmeister i cirkus eller Høvding i Legoland, men blev i stedet Friskoleleder på en Grundtvig/Koldsk friskole og var er stort set det samme!

Nu arbejder jeg freelance med musikalsk underholdning, som sanger, foredragsholder, podcast vært og Højskolerejser.  Jeg er vild med fællessangen og højskolen bliver for mig levende, når vi synger sammen.

OS KAN DU MØDE
martin.jpeg

Martin Preisler

Rejselederassistente

Sanger og guitarist og med et skjult menneskekender højskolegen som nu kommer frem. Bor i Århus og er med på ture til bl. a. La Gomera, Gozo m.m.
Bringer musikken til samlingerne op på et skønt niveau.

Lone_face.jpg

Lone Rud Appel

Rejselederassistente

Jeg er et kreativt og nysgerrigt menneske. Jeg kan godt lide, at rodet mig ud i ting, især med andre mennesker. At opleve ting sammen og skabe nærende relationer og situationer, gør mig glad. Når vi taler sammen på kryds af alle mulige skel, bliver jeg klogere, og det er fedt. Jeg elsker musik, sang og dans som er min grunduddannelse fra konservatoriet. Dertil er der med årene kommet mange andre titler, men musik og sang er den røde tråd gennem det hele.

Mette%20Guldager_edited.jpg

Rejselederassistente

Arbejder som journalist til daglig, og holder af at tale med folk og opsøge gode historier.

Bruger en god del af fritiden på at dyrke musik sammen med andre, både som dreven korsanger i det københavnske kor Tritonus og i Trio Guldagger +, som spiller sange fra gemmebogen, i øjeblikket en koncertfortælling med Sebastians udødelige sange. Elsker yoga, vandreture og at cykle til alt. Har haft højskole i blodet siden et højskoleophold på Ærø i 1987, og har siden været med til at planlægge flere sommerhøjskoler i privat regi. har deltaget i rejsen til Sardinien sidste år.

Mette Guldagger

Artikel fra Scanmagazine 14. januar 2020

NYHEDSBREVE OG DATASIKKERHED

Nyhedsbreve

Vi opbevarer jeres navn og mail adresse på nettet og ikke lokalt på vores computer. Jeg har en skriftlig data sikkerhedsaftale med  nyhedsmailprogrammets udbyder (Mailchimp) om ikke at dele oplysningerne med tredie part. Den nye dataforordning af 25. maj 2018 betyder at vi fremover skal have jeres explicite tilladelse for at sende jer nyhedsbreve.

Tilmeldingsoplysninger

Vi opbevarer tilmeldingsoplysningerne lokalt på vores computer. Jeres oplysninger slettes  2 måneder efter rejsens gennemførelse.